Als triagist kun je tijdens je werk geïntimideerd, uitgescholden of zelfs (fysiek) bedreigd worden. Je wilt je werk goed doen, maar weet niet altijd hoe op een juist wijze om te gaan met deze situaties. Hierdoor laait het conflict/ de discussie juist hoger op, of wordt het maar geaccepteerd en weggeslikt. In beide gevallen is de impact op het werkplezier, de kwaliteit van het werk en de productiviteit hoog.
In deze fysieke training staat het gedrag van de beller centraal en zoomen we in hoe dit gedrag de triagist zou kunnen/ kan beïnvloeden. Waar komt dat gedrag vandaan, welke motieven liggen daaraan ten grondslag, hoe kunnen deze worden achterhaald? En vooral ook, wat kan de triagist doen om de situatie te de-escaleren.
Inhoud
De training is interactief van opzet. Er wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van ervaringen van deelnemers, gespreksmateriaal en casuïstiek. De inzet van een trainingsacteur ondersteunt het uitproberen van effectieve reactiestijlen. Voor de casuïstiek wordt van werkelijke triage situaties gebruikt gemaakt waarin ook naar het in kaart brengen van het toestandsbeeld wordt gekeken.
Programma & kosten
Het betreft fysieke lessen. De gemiddelde studietijd bedraagt hiervoor 4 uur. De kosten bedragen: individueel: € 200,- / incompany: € 900,-.
Toelatingseisen
Om deel te kunnen nemen aan de scholing Agressie & lastig gedrag, dient er minimaal een mbo 4 diploma binnen de gezondheidszorg in het bezit te zijn.
Interesse in deze scholing? Neem contact met ons op!